Pandispan 2heng

Cea mai rapida PRAJITURA CU PRUNE pentru ca piata e plina de prune parfumate m-am gandit la prajitura cu pune pe care o faceam de muuuulte ori in fiecare toamna (dar nu monti) pt.ca se face usor si repede.Blat pandispan.Cantitatile sunt pt cratita in care fac eu (20 cm):
3 oua
3 lg. fructoza
3 lg. ulei
2 lg. faina de soia (sau ce doriti , de ex. 3 lg. cu varf nuca rasnita)
2 lg. cacao
1/2 lgt. praf de copt
Cine doreste o poate face cu 5 lg. nuca rasnita (2 lg.soia+2 lg. cacao) sau 2 lg. nuca rasnita ( 2 lg. faina de soia) + 2 lg. cacaoEu obisnuiesc sa bat zahar + galbenusuri + ulei + alternativ :(faina + cacao + praf de copt) si albusurile batute separat. Puteti face cum sunteti obisnuite fiecare din voi, tot asa de frumos creste.Se unge cratita cu unt , din belsug, atat pe pereti cat si fundul (2), apoi se aseaza jumatatile de prune (crude) cu coaja in sus (3). Se presara fructoza pe toata suprafata si scortisoara ,nu fiti zgarcite cu scortisoara (1).Urmeaza al doilea rand de prune,fructoza, scortisoara. Se baga la cuptor (temp medie) cam 25-30 minute. Se probeaza apasand usor cu degetul coaja prunei si cand este inmuiata (nu mai sta teapana ca atunci cand e cruda) este gata si se scoate cratita din cuptor (4). S-ar putea sa aiba inca putina zeama pe la fund, nu-i nimic, nu o scurgeti, lasati totul asa cum esteDin pacate pozele nu sunt in ordine cronologica, nu-i nimic le-am pus numerele corect in ordinea excutarii. . . . . urmeaza partea 2-a a lucrarii

In timp ce prunele au stat in cuptor si s-au inmuiat, am facut blatul, l-am rasturnat peste prune si l-am bagat iar in cuptor unde mai sta cca.30 minute. Puteti proba cu "paiul" dar mai sigur este, cand vedeti ca s-a desprins de marginea cratitei. Eu am facut o poza in faza asta dar nu stiu daca se vede prea bine marginea cratitei cu spatiu intre ea si blat.
Cand cratita e scoasa din cuptor , miscati-o usor pe orizontala si circular (nu stiu cum sa zic) tinand-o de toarte cu ambele maini ,ca sa se desprinda bine marginile si fundul. Cand e libera din toate partile se rastoarna pe platou, asa calda (2). Ridicati cu grija cratita si daca cumva s-a stricat pe ici pe colo cate o pruna asezati-o cat totul e cald, cu un cutit si neteziti frumos. Mie nu mi s-a stricat nimic azi dar au fost si asemenea cazuriAm pus si pozele dar cu numerotatul vad ca dau gres.


Eu: Am tinut prunele doar vreo 10 min in cuptor
Am pus prea multa scortisoara
S-a lasat mult sirop cand an rasturnat-o
Nu a prea crescut
Nu imi place cu cacao
Poate voiam si mai dulce
Poate trebuia un singur rand de prune
Am lasat cca 40 minute ceea ce a fost bine