Ciorba de salata/spanac (Culinar)

ciorba de salata (protido-lipidica)

E ciorba ardeleneasca de salata, dar gatita Monti.
Salata
kaizer
catei de usturoi
marar
smantana 12%
1 galbenus ou
un varf cutit sare lamaie
sare
piper

Preparare:
Salata o tai marunt cu robotul( taiata marunt o mananca si fetita), dupa care o storc( zeama pe care o lasa e amara, motiv pentru care o arunc).
Tai kaizerul si il calesc in ulei de masline , dupa care il scurg complet de grasime.
Pun apa la fiert, adaug kaizerul calit si usturoiul pisat. Las sa fiarba 10 minute. Adaug salata, mararul taiat marunt, sare, piper si sare de lamaie.Mai las 10 minute. Sting focul.
Separat bat cu blenderul smantana cu galbenusul. In aceasta compozitia adaug ciorba calda(nu fierbinte, pentru a nu se taia).

Noi mancam o oala de ciorba pe zi laugh.gif Puneti sare de lamaie dupa gust( depinde cat o vreti de acra).E delicioasa, mai ales rece.

p.s. mama pune 2 leg ceapa verde, 2 marar. Caleste slanina la inceput apoi pune faina si stinge cu otetul, si toarna in oala continutul, si lasa sa se fiarba bine. Apoi pune salata verde taiata etc...

sau ...
Cind zarzavatul este fiert, se adauga o omleta coapta pe amindoua partile, taiata fisii sau in patratele. Se acreste cu otet si se presara patrunjel verde tocat. Omleta poate fi inlocuita cu oua care se sparg cite unul direct in ciorba. La fel se prepara ciorba de spanac, macris, etc.

sau..

Daca nu va incanta ciorba de salata puteti sa faceti una de spanac, procedand exact la fel, dar inlocuind salata cu spanac.

Ingrediente

2 bucati salata verde
1 ceapa
1 fir tulpina telina
150 gr kaizer
200 gr smantana
2 cuburi knor
2 catei usturoi
2 oua
sare, piper

Preparare

  1. Ceapa si telina tocate le-am calit in putin ulei pana s-au inmuiat, am adaugat apoi 1.5 l apa si cuburile knorr. Am lasat la fiert la foc mijlociu.
  2. Intre timp am prajit kaizerul taiat felii si crestat, fara ulei, pana a devenit crocant.
  3. In grasimea lasata de kaizer am facut o omleta din cele 2 oua batute cu putina sare.
  4. Kaizerul l-am pus in supa si am mai lasat la fiert 10 minute.
  5. Apoi am adaugat salata curatat si taiata fideluta si am lasat la fiert cam 10 minute. Am condimentat cu sare si piper.
  6. Smantana am dizolvat-o cu supa fierbinte si am turnat-o incet in supa amestecand continuu. Am aruncat inauntru si usturoiul strivit. Am mai lasat sa dea cateva clocote.
  7. La sfarsit am adaugat omleta taiata cubulete.